tisdag 26 februari 2013

Härlig dag på stranden

Det här är en härlig dag mer såna. Lång sovmorgon följt av lång frukost vid stranden där vi bor Angsana Bangtao Phuket. Sen några timmars bad med barnen. Vera vår yngsta lärde sig simma ordentligt idag.

Sen dags för träning. 1 timme testcykel planen var 40 min lugnt sen all out så länge jag orkade runt 300 watt. Körde första 40 på puls 125. Motståndet upp och dags för att pinas. Men det svarade bra efter den långa uppvärmningen och fick aldrig någon mjölksyra. Kunde hålla dryga 300 w med ca 147 puls första 8 och ökade kontinuerligt under de 20 min jag beslöt sikta på. Efter slutminutspurt på 380 watt landade snittet på 324. Vet förstås inte hur korrekta siffror cykeln visar men det kändes ruggigt bra.

Dags för lite mer bad och en god bläckfisksallad. När barn och fru tog massage, manikyr och pedikyr tog jag en 5 k strandlöpning på den makalösa Bangtao Beach vars större del är helt folktom. Springer i 5 fingers på den hårt packade sanden vid vattenkanten. Ger en magisk löpkänsla.

Nu dags för en fördrink innan kvällens barbecue vid stranden. Jag är en man med enkla vanor. Ge mig bara det bästa så är jag nöjd:-) Skål!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar