onsdag 6 februari 2013

Pitchblack or a new dawn rising?

Så kallar jag föredraget jag är ute på en miniturne med. Igår och idag lunch GBG nu hem till Sthlm och föredrag för Nordnets Private Bank kunder ikväll med middag på Berns. Det handlar om historien nutid och framtid. Lärdomar att dra och hur man kan förhålla sig till dessa ur investeringsperspektiv.

Så hur ser det då ut framöver, nattsvart eller ny gryning? Ja det är 10 000 kr frågan? Under mina år sen mitten 90 tal i ekonomisk och finansiell sektor har jag nog aldrig känt så mycket "å ena sidan å andra sidan" känns som det väger jämnt mellan skuldkriser o reccession i Europa och Japan mot tillväxt i nya länder med Asien som motor och återhämtning i USA. Jag kör vidare med mitt favoritcitat från Forrest Gump "Life is like a box of chocolate you never know what you gonna get".



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar