söndag 10 november 2013

Säsongstart trainer

En knapp 7 milatur igår fick bli säsongens sista pass med racern ute. Ja inte bara säsongens sista utan sannolikt sista gången överhuvudtaget med min fina gamla Specialized. Tänker byta till nästa säsong men inte klart än till vad.. Den ska däremot få tjänstgöra några månader till i tränings / vinterstudion på trainern. Så det blev en grundlig cykeltvätt innan den stod ren, inställd och klar på min Elite Realaxiom trainer. Min bror hade födelsedagskalas för sin lilla Allan som precis fyllt ett idag, söt så det förslår. Det blev tårta och kakor i massor så skönt med en lite kort premiärtur nu på sen em. Körde 15 min uppvärming sen en jämn 30 min på 140 puls. Kändes ok idag. Annars har formkänslan varit klart vikande nu i höst. Vilket visade sig svart på vitt igår när jag körde ett MAF test på vanliga Almungevägen. 1 mil ut och 1 hem på prick 140 puls. Farten igår 34 vs 37-38 i somras, men väder och kläder gör väl sitt till också och det finns ju några månader att hämta upp det på till våren också.

Förra säsongen hade jag en 5-6 punkteringsmysterier på trainern utan att begripa vad det kan bero på. Idag när jag fått på däcket och kört programmet verkade det hålla. Men när jag cyklade ner så kände att jag att motståndet försvann vilket det gör när luften börjar gå ur däcket. Punktering igen! Kunde bara skratta åt eländet. Tog av däcket och slangen hade skrapmärken och nu tror jag att jag äntligen förstår vad alla punkteringar beror på. Trainerdäcket börjar får en sprickor på insidan i "fodret" gissar att när det blir tryck av hettan så nöter de ner slangen och det blir till slut små hål. Blir att köpa ett nytt trainerdäck.

Nu Fars dag middag som JAG för ovanlighetens skull ska laga, marinerad biff som legat till sig några timmar nu i fisksås, chili, vitlök och purjolök. Hoppas och tror mina tjejer kommer gilla det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar