måndag 18 november 2013

So you think you can f... with me?

Trainerjä... glöm det! Du ska inte få vinna och få mig att lägga av med en monumental falling down. Även om det var nära ikväll, det måste jag ge dig du gjorde ditt yttersta för att testa mig.  Efter jag monterat på en tjockare slang i helgen så hade jag positiva vibbar att nu kommer det nog att funka, slut på punkteringarna efter 4 raka och full pott på höstens försök till trainerpass. Hade satt tillbaka trainerdäcket och körde uppvärmning 10 min lite försiktigt. Pumpade också upp det till 7.5 bar efter intsruktion från Elite per mail idag. Allt väl så långt men då kom käftsmällen med ett dunk dunk ljud. Slutade direkt och ser världens bubbla på däcket.
Tålde väl inte trycket fast det står max 8 bar på och jag hade 7.5. Orkde inte ens bli arg. Hade ju också precis hunnit bli uppvärmd och så också lite nöjd att det inte blivit punktering än så plan b i verket. Av med däcket på med ett lite blankt gp 4000 upp till 7.5 bar och sen påt igen. Känns bra 10- 15 minuter sen började det kännas väl bra, watt och fart upp men inte puls. Det betyder pyspunka. DÅ var det rätt nära mental kollaps. Men samtidigt, nu har hela den här historien blivit så absurd och tragikomisk att jag bara kan skratta åt den. Hade ett sista trumfkort kvar. Mina tävlingshjul tub Reynolds 32. Tubhjul för 1000 lappen är kanske inte optimalt i min punkteringsfälla till trainer,  men ska ändå byta däck på det till våren så om det punkterar skit samma. Dessutom rätt nyfiken på om det skulle göra det?

Av och på med hjul, pumpa och kör igång igen. 10 min känns bra, 20 min känns bra, är det verkligen möjligt? Jag kör 30 och slutar sen tänkte jag. Och tro det eller ej det höll. Där fick du så du teg förbannade trainer. En mental seger i toppklass. Never give up!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar