tisdag 12 augusti 2014

Marginal gains med "heta" skor?

Ja det är frågan det. Men coola, snabba och lätta är dom i alla fall mina nya Bont Zero + som kom igår efter någon månads strul med bortslarvade postpaket, fel storlekar etc. Men nu är dom bakade och formgjutna i ugnen och provade till stan in i morse. Kändes helsköna och superstyva. Jag inbillar mig att de ska göra den där lilla extra skillnaden i nästa spurt.

Nu var ju inte direkt cykelskor en bristvara i vår källare där det redan fanns 5 par fullt fungerande racerskor. Så min fru stod ungefär lika undrande som jag brukar göra till alla de postorderpaket och kassar med skor, klänningar och barnkläder som tenderar att komma hem till vårt hus i strid ström, kaka söker maka gissar jag. Men vad gör man inte för någon liten potentiell tidsvinst och marginal gain som de kommersiella krafterna så framgångsrikt utnyttjar oss "vill ha allt" konsumenter till.

Boaspänne, runt 200 gram och aeroflärp med golfbollsdimples här snackar vi marginal gains. Beware!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar