tisdag 5 maj 2015

Max Hurzeler Champions Club Member

Dagarna går i sakta takt. Armen blir också bättre men tyvärr även den i sakta takt, alltför sakta tycker jag. Undersökning med ultraljud imorgon kl 12 för kontroll om den är flygduglig i närtid utan risk för blodpropp. Även om det är tusenfalt bättre här ute i det fria vid havet än på hemska Muro Hospital och allmäntillståndet går åt rätt håll så vill jag bara HEM NU. Inte min favvosysselsättning att äta frukost, lunch & middag på restaurang ensam dag efter dag även om maten och vinet är som himmelriket mot sjukhusmaten. 

Ligger just nu under ett parasoll och tittar ut mot havet och bergen, vackert som ni ser och 25 grader varmt. Rätt plats fel tillfälle.

Igår lunch fick jag i alla fall sällskap en liten stund av självaste Max Hurzeler. Vem är det tänker du som inte varit på Mallorca? Ni som varit där har garanterat inte kunnat undgå att se hans namn i 
princip överallt. På var och varannan cykeltröja, hyrcyklar, på bussar, sponsor av alla lopp,  ja överallt ser man hans namn. Max Hurzeler är en gammal bancyklist från Schweiz (motopacing) och världsmästare från 1987.

Men hans cykelframgångar är ingenting mot hans affärsframgångar. Man får lätt intrycket att han äger halva Mallorca. 

Jag kände igen honom från tidigare år jag sett honom här då han kom fram till mig igår när jag ensam satt och åt lunch på en restaurang bland en massa tyska cyklister på gruppresa. Han såg att jag hade mitella och axelskydd kom fram och och frågade vad som hänt? Jag berättade att jag vurpade på Mallorca 312 klev upp, fortsatte de 5 milen till mål med brutet nyckelben och har sen dess spenderat 5 dagar på sjukhus. 

På Muro Hospital frågade Max? Ja sa jag. Stackars sate sa Max (som inte heller verkade tycka att Muro Hospital är ett toppensjukhus). Vi pratade en stund sen tog han upp ett visitkort och skrev på det och gav till mig och sa gå bort till min butik här 100 meter bort och lämna kortet och säg att du ska ha en Champion tröja och hälsa från mig. Thank you so very much, most kind of you, sa jag.

Åt sen upp angusburgaren och drack upp ölen och gick bort till butiken och lämnade kortet. Killen bakom disken tittade på det och gick iväg och hämtade en schysst hoodtröja med Champions Club Member tryckt på och sa. De här får vi inte sälja eller ens själva ha. Bara till för Max personliga invites. Stort tack sa jag. Vänlig gest av Max, nu är jag med i hans Champions Club, nu fattas bara att bli världsmästare.. 



.

1 kommentar: