lördag 25 juli 2015

NM med finansministern

Allt klart för linjeloppet imorgon.


13.5 mil med start 09.05 prognosen säger spöregn hela vägen. Men bara de timmar vi cyklar:-) Verkar bli som på Siljan Runt kanonväder dagen innan (idag) sen en perfekt tajmad 4 timmarsskur. Men det gör inget allt känns kanon inför loppet imorgon och suveränt att vi fick en sån fin dag idag i Helsingfors och inte minst båtturen över igår kväll. Stockholms skärgård var magisk i den ljumma kvällssolen. Vi hade några sköna timmar i lä på akterdäck.

Har glädjade med mig Kajsa och två av tre döttrar som hejaklack och de har regnjackan och gummistövlar beredda.


Lite kul idag när jag var på tävlingscentret och hämtade nr lapp. Tyckte jag kände igen killen i ögonvrån som kom upp bakom mig till sekreteriatet och visst var det Finlands nuvarande finansminister och nyligen avträdda statsminister Alexander Stubb. Bytte några ord med honom och frågade om han skulle köra linjet imorgon eller enbart tempot idag. Nej det blir bara tempot sa Alexander som är ett par år yngre än mig och också kör i H 45. Synd det hade varit kul att spöa honom imorgon..Cool kille måste jag säga. Statsminister och toppolitiker i Europa som samtidigt kör Triathlon och cykel på hög nivå. Respekt.


Strax efter Quintana körde ifrån Froome idag uppför Alpe D Huez träffades vi något mer bedagade H45:or som ska representera Sverige imorgon på NM. Stefan Lindskog, grattis snyggt silver på tempo idag, Erik Greijus, Axel Rinaldo och jag. Vi har lagt upp taktiken och kämpar tillsammans för att en blågul (säkert rätt så blöt och tung tröja) ska komma först över linjen imorgon. Nu är det lite tokigt för H 40 som bara är drygt 20 cyklister har de nu lagt för samstart med nästan dubbelt så stora H 45. Med konekvensen att man teoretiskt kan komma en bit ned i fältet men ända vinna H45 eller H 40. Men vi sa det att det är bara att se det som en klass och se till att någon av oss är först över linjen. Svårare behöver det inte vara..

Imorgon åker vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar