onsdag 9 november 2016

Insnöad idag med en hel del skottning & träning

Kajsa och jag flyttade till Landsnora vid Edsviken Sollentuna 1999 när vår första dotter Alice var ett halvår. Vi har aldrig haft i närheten av så här mycket snö sedan dess, och allt kom på mindre än ett dygn. Det har snöat ca 80 cm och jag har skottat 3 gånger idag och ett par timmar. Det plus träning roddmaskin 20 min styrka 20 samt Monark 75 min allt framför några avnitt av den lysande serien Billions gör mig skönt mör nu.

Efter 25 min skottning i morgonrock och högga gummistövlar kl 7 imorse provade jag efter frukost att köra lilla bilen ur garaget för att kunna skjutsa Vera till skolan. Allt med tanken att sen ta bilen till stan. Hade inte en chans att komma upp för lilla backen med lilla audin och framhjulsdrift. Fastnade och Vera fick gå till skolan. Med Alice hjälp, som sköt på kom jag som tur var in i garaget igen och ännu mer tur var det ju att jag aldrig kom iväg ut på vägarna idag. Det hade nog blivit typ 4 timmar in till stan och 2 hem i det trafikkaos som var på vägarna runt Stockholm.

Nu kunde jag ta ett långt träningspass hemma istället mellan all skottning och lite jobbsamtal och mail. Rätt skön dag ändå. Bra vackert är det ju också med all snö. 

Kolla grindstolparna till vårt hus ikväll

Det kan komma väsentligt mer snö här "uppe" i Landsnora än bara 150 meter ner vid Edsviken. Sen tog Vera och jag ett varmt bad också när jag skottat mig fram till spabadet. Skön lön för mödan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar