onsdag 23 november 2016

Phuket Thanyapura camp dag 2

Klockan är 22 snart läggdags, inte tidsomställd än och borde inte vara trött men är det ändå efter bara typ 1 timmes sömn på flyget hit och sen en incyklingsrunda på 5 mil direkt på det. Första rundan var tänkt lugn men ni vet hur det blir, kalvar på grönbete och man får feeling.. vackert och varmt, för varmt i mångas smak +30 men jag gillar att cykla i värme även om jag behöver någon dag till för att acklimatisera mig. 

Dag 1

Blev störtregn flera timmar igår kväll och mycket regn i prognosen till idag så det såg lite sådär ut. Men imorse var det ändå torrt, molnigt och svalt för att vara här "bara" 26-27 grader och vi var ett 15 tal som perfekt timat hann med en dryg 11 milare innan regnet började igen. Regnat en hel del nu på eftermiddag / kväll men prognosen framåt ser bättre ut, liksom cyklingen var ännu bättre idag än igår. Kände mig bättre och starkare i kroppen ju längre rundan gick och på slutet hem brukar tempot allt som oftast öka. 

Så även idag, när Fredrik Croneborg (Helvasst triproffs som bor här i Phuket vann Ironman Malaysia förra helgen) satte iväg på sin tempocykel i hög fart från klungan som redan höll 40+ och fick 100 meter på klungan kollade jag lite vem som skulle täcka det innan jag gav mig efter själv. Samtidigt som jag gjorde det gjorde även Björn Andersson det. Björn x proffs och legend i trikretsar ansedd som en av de starkaste cyklisten all time inom triathlon internationellt kan fortfarande cykla fort. Vi kom ikapp Fredrik sen tog ett improviserat lagtempo vid. Farter över 50 på platten. Kul som tusan även om jag kände efter någon minut, gosh det här kommer aldrig hålla, men det gick, inte bara att åka med utan även att ta mina förmingar. Grisjobbigt men kul de 7-8 minuter vi körde. Den 5 minutaren med högst kraft körde vi 48.5 kmh i 0.34% snittlut alltså svagt uppför. Jäkligt kul att kunna åka med "ungdomarna" i alla fall en liten stund (ja även om Björn slutat sin karriär är han 13 år yngre än mig).

Dagens runda

5 snabba minuter
Som gav en bra tid på ett Strava segment

Vattenstopp efter 4 mil idag. David Björk jag, Marre Cusen, Calle Friberg & Lisa Norden

Skönt mör sen på lokala lowkey thaisyltan för lunch och ett par recovery Chang. Precis efter lunchen började spöregnet men det kunde man ju leva med då efter så fin cykling god mat o dryck och trevligt sällskap. 

Vi är ett stort gäng här 45 eller mer eller mindre training junkies från Terrible Tuesday Triathlon with friends. De flesta både simmar, cyklar och springer varje dag, mad dogs. Känns skönt att bara "behöva" cykla även om det vore kul att kunna simma i de fina bassängerna här. Men 1 jag kan inte crawla och 2 axeln tillåter inte att jag försöker lära mig än i alla fall och det är nog lika bra det. 

Simträning i 50 meters bassängen

Imorgon lutar det åt en längre tur. David har planerat en fin 16 milare norrut. Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar