fredag 25 januari 2019

Antiklimax på Zwiftrace med fin revansch på 20:a efter

Jaha? Hur oväntat var det att det skulle gå åt helv... i gårdagens planerade Zwiftrace debut? Nej ganska väntat och så gick det förstås, åt helv... alltså. Jag hade stressat och varit och handlat slängt i mig middag (inte optimalt 30 min innan max race 42 km i grupp A kanske..) och direkt ner i Vinterstudion koppla in Zwift och Wattbike och ställa mig på startlinjen och värma upp 7 minuter innan skottet går. Vad händer? Det börjar omgående tappa kontakten med den trådlösa kopplingen och jag stänger stressat ner och försöker koppla upp igen. Upp igen på cykeln 2 min till start, nej samma skit igen. Jag förstår uppgivet med andan i halsen efter jag försökt att värma upp att nu kommer min avatar stå kvar här på startlinjen när skottet går och alla de andra starka cyklisterna blåser iväg i full fart. Fan också vad sur jag blev. Kadensen visades ibland, puls ibland och watt någon enstaka gång men när skottet gick stendött och jag stod där kvar på startlinjen och min avatar såg nästan lite irriterad ut tyckte jag.

Nej förbannad och uppvärmd var jag och nu kan jag använda den kraften till något bra. Jag kör en stenhård tjuga istället på Wattbiken. Provade ett sista drag och bytte USB port för ANT stickan och då började Zwift helt plötsligt fungera igen så jag startade en 20:a och kände ganska omgående att idag är jag stark. Började på 330 w första 10 utan att bli alltför trött och kunde öka över 350 sista 10. Då tog det förstås hårt men inte ända in i kaklet ont. Stannade på 343 w snitt och 4.7 w/ kg med 150 i snittpuls (86% av max). Ett toppensvar och väldigt nära peaknivåer. Skön revansch efter Zwift missödet. Ska testa ett nytta race snart. Man får inte ge upp..

Trevlig helg!

Filmade frustrerat sista stunden innan start.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar