söndag 17 november 2019

Cykellycka - Föredrag i Sala och Steam Hotell I Västerås

Idag var det ren cykelglädje. När prognosen igår utlovade 7 grader och tro det eller ej inget regn:-) så lyckades jag lura med mig två fartmonster och klubbkamrater från Cellexir Cycling Stefan Ljungberg och Niclas Näslund på en tur med våra racercyklar. SÅ härligt att få känna farten från Madonen igen efter en tid på CX med dubbdäck. Vi körde som så ofta förr från Vikskolan med en liten improviserad runda norröver. Stark sida med ut norrut och mycket inspiration i ben och sinne övervann vägsprutet med grus och vatten på vägen och det blev härlig fartlek redan från start. När vi nådde Arlanda hade vi över 40 i snitt och jag föreslog att vi skulle dra på lite sträckningen bort mot Trosta och Almungevägen i ett lagtempo. Sagt och gjort och efter lite kantvind i början fick vi upp farten rejält bort mot korsningen. Ren cykellycka att köra med de här snabba killarna. Vi samlade ihop oss och rullade lugnt sen mot Lunda livs för att ta en banan inne i värmen 5 min. Nu var vi redan blöta rakt igenom och som jag sa när vi kom ut från Lunda. Det finns få så mysiga saker som vintercykling när man kommer ut i blåsten och kylan igen med lite svettiga och blöta kläder efter en stunds värme inne, NOT! Nej nu fanns det inget annat att be för än att hålla farten och därmed värmen uppe. Så fortsatt bra fartlek bort Markimvarvet någon dryg mil bort mot "målet" vid Lindholmen. 5 min lugn cykling bort mot Kämpavallen sen en bra intervall hem till Vikskolan igen sista 20 minuter.

Glada skitiga o blöta efter
https://drive.google.com/uc?export=view&id=1YgA4wni0av7SU5g9IojgCqZvjPlemEfl
Vi nöjde oss med 6 mil idag i och med att vi snabbt blev blöta, men det blev av mycket bra kvalité och framförallt med en jäkla härlig cykellycka. Få saker som slår att köra hårt i sällskap med de här killarna, sen får man en rätt suverän återhämtning bakom nära 2 m och 100 k Ljungberg när han ligger i front. Han var inte lika nöjd med våra något lägre och tunnare ryggar:-). Har tränat ganska bra nu med pendling, rodd och innecykel nu senaste veckorna. Bara MAF träningoch med aerobt basbygge. Idag blev det några sejourer i zon 5 också men mest 3-4. Kändes verkligen toppen idag och hade väldigt bra ben och mycket snabb återhämtning. Respektabla 296 NPW i 1.35 till "bara" 132 i snittpuls (77% av max) kändes verkligen toppen.
https://drive.google.com/uc?export=view&id=1kqxeKUEGs5n6b-oU1S25O6nvZC5SNf33

Så här körde vi idag
https://drive.google.com/uc?export=view&id=1SFogkbeE1Miqia44hPZJjqRYu9fUqAJU

Kul och inspirerande vecka i övrigt också mellan bra träningspass. I torsdags hade jag en trevlig kväll. Jag var inbjuden till IFK Sala för att hålla ett föredrag och berätta min historia om cyklingen och "allt annat". En historia om att börja sent i livet med en idrott och försöka hitta svaret på frågan Hur bra kan jag bli? En historia om mina 9 liv och alla märkliga extrema grejer, olyckor och nära döden upplevelser som hänt mig. Tur man inte är katt brukar jag säga då hade jag inte levt idag.http://jblifecycling.blogspot.com/2015/10/mina-9-liv-och-dess-markliga-cykler.html En historia om att inte ge upp. En historia om att försöka se möjligheter och inte begränsningar och att vägra låta konventioner och normer sätta tonen för vad som är möjligt att tro på och göra. En historia om att försöka försena åldrande så mycket som möjligt och berättelsen om mitt Cellexir projekt. Det var glädjande mycket folk på plats och stämningen var god och frågorna många. Det kändes som alla hade en trevlig kväll och extra tack till Åke Lantz IFK salas eldsjäl för inbjudningen, verkligen kul. Väldigt många ville testa  Cellexir testa du också vetja. Cellexir växer så det knakar med tusentals nöjda kunder. Med koden:jb52 får du en provmånad för 295 kr och 33% rabatt. I absolut närtid kommer vi även lansera nya Cellexir Endurance en performance formula för konditionsidrottare som vill prestera sitt allra bästa.

Istället för blommor av Åke Lantz som vissnar fick jag en IFK Sala pokal som minne 
https://drive.google.com/uc?export=view&id=1ebZL1NXBoWKgyhqXWNKQOMmj2g6L9cB0https://drive.google.com/uc?export=view&id=1sHGCFgswOwKri-Ls4xwlXQxaU1Iw352H
Tog en lugn hemma förmiddag i fredags innan jag cyklade 9 mil dubbdäcksdistans i kylig dimma. bara 1 grad men skönt med bara svag vind så det blev ändå en fin tur innan jag och Kajsa fick en skön vistelse på Steam Hotell i Västerås. Aldrig varit där men hört att det skulle vara schysst och det stämde ju verkligen. Otroligt läckert koncept och ombyggnad av det gamla storslagna ångkraftverket. Kajsa hade bokat ett spapaket med 4 rätters middag. 5 stjärnor på alla faciliteter spa och design. Däremot var inte maten av samma toppklass tyckte vi även om det var ok. Vi är väl lite bortskämda med mat antar i och med Kajsas skills på den fronten. Kör hårt!

Softar after spa med ett glas cava innan middagen på Steam Hotell - bra fredag!
https://drive.google.com/uc?export=view&id=1pZklqn-k7T9K1iByyaCb1qyKKW7tpXQ2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar