tisdag 2 juli 2013

Golfpremiär Ullna

Idag spelade jag första rundan golf sen i oktober. Jag en kollega och en kund spelade den "nya" Ullna banan som blivit fint uppdaterad i samarbete med självaste Jack Nicklaus och varit stängd i nästan 2 år. Det kändes rätt märkligt att stå där på puttinggreenen innan och värma upp. Golfen har varit en stor passion och dominerande fritidsintresse i över 20 år, något jag brunnit för, ständigt sökande efter de perfekta slagen och den tyvärr alltför flyktiga "nu har jag det känslan".

Idag när jag stod där så kändes det så länge sen, avlägset som från en svunnen tid. Samtidigt kul och nu helt krav och prestationslöst, kanske som golf egentligen borde vara, i alla fall om man ska må bra av det. Det är ju inte ofta man känner sig helt nöjd annars efter en golfrunda, har man spelat dåligt vilket oftast är fallet är det kass. Har man spelat bra är man förbannad att man inte satte dom där tre extra birdieputtarna.

Tyckte puttkänslan fanns kvar där på övningsgreen, det blev väl lite si och så med det på banan. Även vad gäller spelet i övrigt. Men så kommer några bra slag och någon birdie så är golf riktigt kul igen. Men efter 9 håls fikat var spelet inget att skriva hem om så därför slutar jag med det nu och koncentrerar mig på något som jag verkar ha lite mer talang för, cyklingen. Imorgon Smacklopp i Skokloster 5 mil linje i utlovat fint väder. Blir nog ett stort startfält. Det är precis som förra året även Upplands DM. Fick ett bra lopp där förra året och kom 4. Hoppas på ännu bättre imorgon om dagen är med mig. Ride hard and safe!

Så här kan man ju också anlända till Ullna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar