fredag 11 januari 2013

Sufferfest Revolver

Var i Uppsala över lunchen på ett trevligt kundbesök, efter hemkomst blev det en omgång i träningsstudion. Först 50 min lågintensivt framför ett Mad Man avsnitt från en box jag aldrig kommit mig för att se. Rätt kul som tidsdokument, men snacka om att könsroller har ändrats en del sen 60 talet, till det bättre för kvinnorna som tur är.

Sen blev det första intervallpasset på länge. Körde träningsvideo Sufferfest Revolver, enkelt upplägg 16 st 1 minuts maxintervaller med 1 minut vila. Jobbigt? Ja. Skönt? Ja det med faktiskt, gick riktigt bra. Bra träningstart på januari, idag 10 raka dagen med träning. Känner mig inte ett dugg sliten heller. Vill inbilla mig för att basen är hyggligt lagd med nästan enbart låg till medelintesiv träning under hösten. Unnade mig veckans första och sista öl i poolen sen för att fira en bra vecka och mitt nyårslöfte. Inget vin eller alkohol under januari måndag- torsdag. Det ni, offensivt va? Men ikväll kan det nog bli 2 glas god Sauvignon Blanc från Nya Zealand till fiskburgarna som är på väg hem från Melanders. Hhmmm, trevlig helg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar