torsdag 14 mars 2013

Coldplay & Col du Galibier

Idag var det hårdkörning på träningsfronten. Pendling 17 km till jobbet i morse med runt 15 minus  körde på hårt för att hålla värmen. Hemfärden gick ännu fortare och ben o kropp var super. Kul att testa wattmätaren Ibike, har inte använt den så många gånger än och inte lärt mig alla finesser och att tolka all info, mäter bla exakt lutning och vind hela tiden. T ex intressant att se vindens effekt på farten och hur den skulle varit utan vind vilket man bla kan se i diagram efteråt.

Kändes så pass bra i kroppen så jag tog en runda i träningsstudion hemma ikväll också med 14.3 km klättring Col du Galibier. Har teknikstrul så jag får inte upp bilden från datorn och trainerprogrammet på bioskärmen så jag körde Coldplay konsert blue ray som sällskap i klättringen och hade Col du Galibier på datorn framför cykeln. Fick bra känsla av konserten på hög volym. När dom kör Charly Brown och ett fullsatt Stade Du France i Paris har armband som lyser upp hela arenan i neonfärger är det magiskt läckert. Fick några runners high stunder och gick på nära max med puls mellan 155-160 (95% för mig). Slog mitt gamla rekord med 400 meter på sträckan och känner att formen är nära ath nivå nu, kul inför säsongsstart. Men vill ut med racer på varm asfalt NU. Idag var det "Coldplay" både ute och inne.

Glädjer mig också åt att mina Creeping eruption larver som jag fick med mig hem i tån från Thailand förra veckan nu verkar ha dött. Ingen höjdarupplevelse med krypande smålarver innanför skinnet.

Nu blir det lite lugnt ett par dagar efter ganska mycket högintensivt senaste tiden. På söndag ett längre distanspass med delar av Team Conti. Kan ju inte säga att jag längtar efter att cykla timtals ute, men blir nog bra med ett lite längre pass och prognosen ser tro det eller ej bra ut på söndag med kanske t om någon plusgrad runt lunchtid, wow ev någon plusgrad i mitten på mars! Fantastiskt va?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar