söndag 24 mars 2013

Östgötaloppet tävlingspremiär om 3 veckor

Siktar på premiärtävling i Östgötaloppet om 3 veckor. Känns svårt ta in med nuvarande väder. Snabbcykeln står i trainern och längtar ut men det är inte att tänka på ens till påsk. Då blir det cx ut till landstället vid Smidö / Bro för lite hårdkörning över påsken. Hoppas sen hinna med någon bra av vecka av träning med racern innan det är dags för Östgötaloppet. Vinterträningen har mestadels gått bra men nästan helt i avsaknad av distanspass vilket jag är rädd för skoningslöst kommer visa sig i säsongsstarten. Planen är att prova några tävlingar i elitklass i år. Kan ju liknas vid ett Kamikazeuppdrag att som 46 årig "nybörjare" med endast en handfull tävlingar förra året i veteranklass att ge sig in i det här. Men mitt lite längre mål är att vara på topp till 2016 och försöka kvala in till Masters VM i H 50. Då inbillar jag mig att det kan ge lite hårdhet och snabbhet att bli avställd i elitklass några gånger. Testar något eller några lopp, bär det inte så är det ju bara att klassa om sig till veteran igen. "Friskt vågat rubbet förlorat" som jag brukar säga när jag gör dåliga värdepappersaffärer:-)

Annars en dagen efter idag och helt träningsfritt. Håkan en av killarna i Mallorca gänget hade stor 50 årsfest igår på lokal med 70 gäster. Superkul och rejält frosseri med både mat, vin o drinkar. Det här var min första 50 års fest i kompiskretsen, nu börjar det och kommer pågå i många år framöver. 50? Tänk vilken skillnad det blivit på en generation. När jag var barn och hamnade bland så gamla kände man att det var typ "på hemmet" (iofs så känner ju förstås kidsen likadant idag) men igår fick jubilaren Åre Extreme Challenge i present och körde förra året Ironman i Kalmar, inte lika många 50 åringar som gjorde det för en generation sen. 50 är det nya 35 och den här utvecklingen har bara börjat.

Hann med en bra runda igår innan festen med grannen Lasse G som också kör vättern med Conti. Bytte till sommardäck på cx och vi rullade nära 8 mil utan alltför hård körning, men kändes lite segt i benen, så det hade nog blivit vilodag även utan festanledning.

Nu är det slut på semestern, hårdare körning nu med start i morgon. Men först en flaska URSPRUNG gott tyskt rödvin som vi fick på den fantastiska Vertigo Banyan Tree roof top restaurant i Bangkok häromveckan. Uppe på taket 61 våning var det magiskt. Hittade det som beställningsvara på systemet och tog hem en låda. Kanongott, men den i Bangkok var 2009 nu hemma 2011. Minns den förra som exceptionell, men det kan ju berott lite på omgivningen..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar