söndag 10 mars 2013

SYSTEM FAILURE

Vilar det en förbannelse över min vinterstudio? Jag börjar nästan tro det. Haft mycket strul i min vinter / träningsstudio den här vintern, trainermotor som gått sönder för andra gången på två år. Ett antal oförklarliga punkteringar samt en bioanläggning som inte alltid vill leverera bild och ljud genom tillkopplad dator.

Vi kom hem från två underbara Thailands veckor igår kväll och efter en helt ok natt så tänkte jag testa nya Sufferfest filmen The Blender som jag laddade ned idag. Efter att ha fixat säsongens fjärde punktering på trainern och kopplat upp datorn till bion så körde jag igång, funkade bra i 10 minuter, Sufferfestfimerna har verkligen tagit ett kliv upp i teknisk kvalite senaste filmerna, kanonbild nu på bioduk. Men precis när jag började bli uppvärmd så började bilden till projektorn slå av och på för att försvinna helt. Det känns verkligen som jag har en teknisk förbannelse över mig. ALLTID strul med datorer och teknik.

Nåja får ta Sufferfestfilmen en annan dag, kollade istället på TV som funkade Vinterstudion och herrarnas slalom. Jag får köra köra några mil tempo som substitut tänkte jag Efter knappa två mil på låg till medelintensiv så började fart o watt gå upp, kände mig först stark och nöjd med senaste veckornas formutveckling, men det tog inte många minuter innan ett väbekant vinande började förnimmas från bakhjulet. Punktering IGEN, kunde bara skratta åt eländet och konstatera ett tekniskt perfekt genomfört misslyckande. Som Lasse Winnerbäck sjunger "Jag får liksom ingen ordning på mitt liv".





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar