måndag 18 mars 2013

Så kom den till slut

Nehe det gick inte i år heller. Hade klarat mig från vurpor hela vintern och sa till min fru häromdagen att nu borde jag ju kunna klara den korta vinterpendling som är kvar. Förra året gjorde jag 5 st samtliga åt vänster, slog i och skrapade upp exakt samma punkter på höft o armbåge FEM ggr med ett par 3 veckors mellanrum. Hade ont i höften nästan hela förra året från dom. Men i år har jag hållt mig på hjulen hela vintern. Var på Cykloteket och bytte bromsklossar på CX på vägen hem. Bytte för bara ett par månader sedan men det fanns inget kvar bak,  metall mot metall. Igår på långturen sa killarna att det kom gnistor när jag bromsade. Hallå! Var är min mekaniker som ska sköta sånt här?

I allla fall rätt nöjd och få cykeln bromsbar igen så tog det 3 minuter så låg jag på backen strax efter Norrtull. På den genom hela vintern exceptionellt oplogade cykelbanan parallellt med E4 efter Norrtull (sannolikt en av Sveriges mest centrala och trafikerade cykelstråk) skulle jag svänga över en is och snövall in under E4 för att byta sida, då bara vek sig framhjulet i det "underbara" vårvädret med kraftigt snöfall och en så isande vind så de 5 minusgraderna kändes som -25, 18 mars?  Som tur var farten låg och jag ramlade glädjande åt höger denna gång. Men det blev ont på högerarmen. Och man blir en rätt svajig och osäker cyklist efter man nyss gått omkull i halka. Trots allt det kunde varit värre cykeln och kläder höll och mina mountainbikestights med höftskydd gjorde sitt jobb. Nu hoppas jag att det räcker med vurpor, halka och vinter snart. Den här vecka ser tuff ut men sen får det vara nog med minusgrader, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar