torsdag 7 mars 2013

YR.NO Skojar ni med mig?

Nu är det tyvärr snart hemfärd från en underbar Thailandssemester. Åker hem på lördag morgon och tänkte lite förhoppningsfullt att nu är det väl ändå lite vår på g hemma och dubbdäck av eller? Kollade in prognosen på YR och höll på att sätta dagens första klunk öl i fel strupe. Vad är det frågan om? Typ -10 hela nästa vecka, i mitten av mars? Vad hände med Global Warming? Snälla kom tillbaka, allt är förlåtet. Känslan att Sverige är helt fel land att bo i med dryga 6 månader vinter har kommit smygande på mig under flera år. Men i år har den accelererat å det grövsta. Säkert mest beroende på mycket cykelpendling i tuffa förhållanden, samt också en effekt av ju mer jag rest genom åren, desto svårare får jag att försvara för mig själv att Sverige är bra att bo i ur väderperspektiv. Gillar man värme, och sporter som golf o cykel, hur fel kan det bli?

Ja ja nu är det väl ändå inte så långt kvar till det bra halvåret och jag gläds åt att vi i alla fall slapp 2 av vinterveckorna. Har kört någon form av träning alla dagar här nere, tänkte hålla det imorgon med ett sista pass i gymmet + strandjogg. Idag blev det 21 min rodd 5 k som uppvärmning sen 30 min cykel, efter 10 igångtramp körde jag en simulerad klättring på 20 min kadens ca 75 och så tungt motstånd jag orkade. Blev långa 20 minuter med puls upp över 160 på slutet men gick helbra och snitt 325 w. Har aldrig känt mig så här cykelstark i benen, är inte lika säker på hjärta lungor. Men ser verkligen fram mot att komma ut på vägen "så småningom" och få svart på vitt om statusnivå. Tränat ofta men ganska korta pass i vinter så uthålligheten är väl lite sisådär med. En bra volymvecka ca 100 mil på Mallorca 20 april känns ur alla perspektiv helrätt.

Nej som bilden nedan jag tog igår på stranden borde det vara hemma lite oftare. Eller är det bara jag?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar