lördag 2 juli 2016

KOM till mig du härliga Sälnaväg

66 gånger (med Strava plus en hel del gånger även utan) har jag cyklat den lilla fina Sälnavägens knappa 4 km som förbinder Upplands Väsby, Vallentunavägen med Markimvägen och tänk aldrig har jag cyklat den fortare än idag, ingen annan heller med Strava:-). Hjälpt av vinden, nylagd asfalt och peppande klubbmusik. The lord works in mysterious ways. Höga odds för det för 2 månader sedan på intensiven på Clinico Rotger sjukhuset i Palma.


Körde verkligen hårt idag hela vägen 75 km. Började med en stenhård 5 minuters intervall från Hagby ner till rondellen vid Gudbyvägen min 3:e snabbaste tid och bara 10 sek från KOM.


Bra medvind ut mot Arlanda, varmt och härligt. Hade tänkt att ta det lite lugnare efter första timmen som gick i 38 fart och 290 npw men efter ett 5 min fikastopp och en macka cyklade jag på igen och höll trycket bort mot Odensala.

Vinden ökade hela tiden och motvinden var galen hela vägen hem från Odensala 3.5 mil. Peppad av en bra låtlista med house / klubbmusik och grymma ben fortsatte jag med hög intensitet och försökte tänka på rundtrampet, inga döda punkter, runt runt. Vindmätaren på min Ibike visade 20-25 kmh motvind och fick verkligen slita hårt men återhämtningen var bra och fick vila vid många rödljusstopp på hemvägen som jag tog över Upplands Väsby och KOM köpcentrum (bra namn:-).


269 w /293 npw över 134 minuter är ju LÅNGT över vad jag kunnat förvänta mig. Får ofta höra att jag verkar hämta mig exceptionellt fort från skador och idag måste jag nästan säga att jag är lite imponerad av mig själv. Det var sån sinnessjuk motvind och orkade hem med 31 fart sista 3 milen trots en lika hård timme i kroppen innan. 


Lite ont i revbenen och axeln men en Treo innan och en till i första drickaflaskan hjälpte bra. Helt fantastiskt underbart att kunna vara ute och cykla igen. Citius Altius Fortius!

Nu afterbike / aftergardening drink med Kajsas favorit Aperol spritzer. Skål!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar