tisdag 26 april 2016

Äntligen Formentor

6:e året på Mallorca och ÄNTLIGEN kom jag ut till Formentor och fyren längst uppe i nordvästra hörnet av Mallorca. Varit planerat många gånger men aldrig blivit av, och så blev det idag i kvällssolen under en kort prolog på 4 mil när vi just kommit hit till Port de Pollenca. Magiskt vackert på fin nylagd asfalt. Det mest sceniska jag cyklat. Jag hade karma med mig idag och tillhörde den hälft av oss 50 i SCK som fick cyklarna med på planet. Surt som tusan för halva gänget men grymt uppstyrt av David som snabbt fixat leverans av hyrcyklar hit imorgon bitti. Trodde knappt det var sant när min cykel kom på bandet då vi visste att ca hälften av alla cyklar inte kom med och först anländer på torsdag. "Det är min tur nu vinden har vänt."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar