onsdag 20 april 2016

KOM ge mig solen


Den fina Kom Ge Mig Kärlek av Ted & Kenneth Gärdestad passade fint idag som tema till KOM cykling i solen (om än sval sådan) och längtan till värme och sommar. Ovan stämningsfullt framförd av Helene Sjöholm och Solala i hennes kök.

Tog en extrasväng i båda riktningarna till stan idag. Blåsigt och bara 3-4 grader men skönt ändå och härligt vackert med sol jag verkligen längat efter nu sista veckan (kanske inte helt ensam om det). Cyklade Skålhamravägen i motvind norrut först i lugn och skön takt. Vände tillbaka söderut med fin medvind mot stan. Gjorde sen tre maxintervaller först Frestabacken på årsbästa vilket tog hårt.


10 min senare backen uppför Strandvägen vid Edsviken. Cyklar den varje dag jag pendlar och har cyklat den många hundra gånger men aldrig på max förut. Det gjorde jag idag, en sekund för sakta för KOM. Bröt mig uop för backen med lite för tung växel men kroppen svarade bra med hyggligt snabb återhämtning.


En sista kraftansträngning på några minuter upp från Järva Krog till Haga Norra med sikte på att återta KOM:et som min H 50 kompis Stefan Kuhl respektlöst:-) tog från mig förra veckan. Så kan vi inte ha det.. och med bra hjälp av vinden så fick jag tillbaka det med 4 sekunder.

 
På köpet utan att trampa hårt för det blev det ett KOM till i medvinden Haga Parken - Norrtull.


2-1 i KOM idag, min klubbkompis Jonas Brögger tog ett ifrån mig också Gudbyvägen-265. Inte lätt att hålla KOM "saldot" på Stockholmsvägarna när det blåser. Klart bra trend i kroppen sista veckan. Starkare och starkare friskare och friskare. Imorgon kiropraktorbesök igen. Verkar ta tid att få höftböjarmuskeln att hålla sig aktiverad och i funktion men hoppas det "fäster" nu bättre och bättre.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar