söndag 3 april 2016

You take a KOM you loose another

Jämnvikt idag i KOM innehaven. En ny och en tappad. Cyklade med min gamle barndomskompis från Västervik Jonas K som jag faktiskt får tacka för att jag började cykla sent omsider. Jonas, eller GUD som han kallades ibland för han var så ofattbart bra i alla sporter och hade mer tur än Alexander Lucas lockade med mig till Mallorca och cykla 2011 och på den vägen är det.

Med GUD efter rundan

Grannen Lasse G också med i Mallorca klungan var också med idag och vi cyklade dryga 8 mil och det var kul att ses och tjata lite i lugnt tempo. Jag hade 5 hårda 1 minuts intervaller på schemat så jag passade på att ta dem i lämpliga backar som dök upp på vägen bort mot Arlanda, Odensala och tillbaka mot Arlandastad. Den första hårdkörningen blev i lilla men sega Benstocksbacken utanför Arlanda Testtrack.


Det blev glädjande ett delat KOM. De flesta av de KOM jag har är i norrort eftersom det är oftast där jag tränar. Men jag är inte direkt ensam om att cykla i norra Stockholm och det känns som betydligt mer sannolikt att tappa många av dem mot att ta nya. Idag blev det i alla fall oavgjort 1-1 då jag fick ett mail om ett tappat KOM i Grillby till Anders Strömnes ( Grillby vet jag inte var det ligger riktigt men låter bekant är det ut mot Enköping efter Bålsta?)


Det var ganska nära att bli 2-1 då jag fick 2 tid och pers uppför backen mot Arlandastad från Märsta hållet. Har ingen koll på vart segment börjar och slutar och bara körde allt jag hade hela vägen upp. Lyckades ta ut mig stenhårt med effekt 623 w på peak 1 minut vilket kändes som ett stort steg framåt.


"KOM KOM ta mig härifrån om ni kan KOM och gör mig till en man om ni kan"

Kommer ni ihåg den gamla 80 tals klassikern med Intermezzo?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar