onsdag 6 april 2016

Divine Revelation

Ja som en gudomlig uppenbarelse. Som om Jesus kommit ned till jorden igen klämde lite på min mage och ben och så var jag hel igen. Vad hände? Jag fattar ingenting.

Ja nu tillskriver jag en kiropraktor gudomliga egenskaper, men det är han värd efter vad han gjorde med mig idag. Sedan mitt höftbrott för drygt ett halvår sen har jag haft väldiga problem med gången, haltar som Zeb Macahan och med ständig nervvärk när jag går. Det gick snabbt framåt i början och redan efter 2 månader i slutet av november var jag i Thailand och cyklade 50 mil. Sedan dess har cykelträningen gått ganska bra men jag känner att det inte riktigt svarat i kroppen och gången har bara sakta sakta blivit något bättre. 

Har sedan någon månad nästan förberett mig på att jag kanske aldrig blir fullt återställd och att det säkert tar många månader än innan nervbanor och synapser hittar rätt i benet. Idag tog jag mig i alla fall till en kiropraktor jag gått hos för ett par år sedan.

På vägen in till britsen ser han mig gå lite snett några meter och säger, jag ser vad problemet är. Jag lägger mig på mage . Han ber mig lyfta upp det skadade högerbenet i ca 45 grader. Tar sen i underbenet ber mig försöka hålla emot och trycker ner. Jag har inte en chans att hålla emot och är ursvag. Din höftböjare är helt satt ur spel du har 10% kraft i den Gör sedan samma med vänster ben, något starkare men bara 20 % kraft. Ok sa jag hur fixar vi det? Vänta säger han och börjar känna på högersidan på magen, liksom gräver ner fingrarna, söker, känner koncentrerat. Vad gör du säger jag? Letar efter signalen. Vilken signal? Från din hjärna till höftböjaren. Den har ingen kontakt. Nu hittade jag den säger han, nu blev det varmt. Vadå varmt? Ja i händerna, det blir en stark värme när signalen fäster. Så nu fungerar höftböjaren igen säger han som den självklaraste sak i världen. Höj benet igen. Jag höjer benet och han trycker ned. Som ett skruvstäd. Han rubbar inte benet och nära hänger sig på det jag håller emot hur lätt som helst. Likadant på vänster sida. Wow en helt overklig känsla vad hände? Han sätter in några akupunkturnålar och jag får ligga i 10 min och slappna av. Den märkligaste känslan. På något sätt bara känner jag mig stark och att jag kommer kunna gå igen utan att halta. Jag bara känner det utan att jag testat.

Vi avslutar behandlingen och jag uppfattar budskapet att eftersom jag gått så länge och felbelastat så kommer nog signalen tappas igen vi får jobba lite med akupunktur, laser för att skicka in energi i cellerna och lite mer magiska tryck. Jag ska dit imorgon för check och ny behandling. När jag klär på mig säger han att jag ska gå rakt och inte halta nu. Ok säger jag och tar på mig kläderna. Går ut i snålblåsten på lätta fötter och jag går helt normalt utan smärta. Jag tar några små lätta joggingsteg, skrattar lite för mig själv och tänker det här är ju helt sjukt, eller tvärtom menar jag det är snart helt friskt. Var det så här Jesus gjorde när han helade människor? Han kanske bara var en gudomlig kiropraktor? Blev sen lite irriterad på mig själv. Nu har jag slängt bort många månader och haft ont och presterat sämre i onödan. Varför gick jag inte dit tidigare? Jag visste ju hur bra han var. Men det var som en slags låsning. Allvarlig skada, tålamod det tar tid att läka osv. Men desto skönare nu när jag fick den här effekten. Blir spännande att se utveckling av det här nu framåt.


Redan ikväll skulle det förstås bli extra intressant att se hur det gick att cykla på kvällen i första tempoloppet får året och första gången med nummerlapp sedan skadan.  Men mer om det imorgon. Nu är spännande mellan PSG- Manchester och PSG har vänt matchen men kan nog behöva ett till. Jag säger som Zlatan i tidernas bästa reklamfilm 
I'm just warming up"








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar