fredag 1 april 2016

Dubbla premiärer - Ny racer och TT sväng

Fin cykeleftermiddag, säsongspremiär på tempocykeln 5 mil i lugnt tempo. Hade ställt nya ISM Road sadeln alldeles för brant så jag ramlade för mycket framåt. Ingen vidare känsla i kroppen heller men solen sken och nya TEC tempohjälmen kändes också bra.

Direkt efter det körde jag bort till Team Sportia Barkarby för att hämta nya Crescent EXA racern jag ska få åka på i år. Hemma när jag fått på ett par nya Dura Ace pedaler som låg och väntade och bytt till en ISM Prologue sadel kände jag att jag måste testa en kvart innan middagen. Den kändes betydligt rappare än benen och Dura Ace DI 2 är en dröm att växla med. TEC nya grafithjul kanttråd modell bredare runt 40 mm djupa  eller så kändes också riktigt bra. Styret på 42 cm ska jag byta till 40 sen är jag all set.

Längre test imorgon med träningsrace runt Markim. Har alltid åkt riktigt bra runt Markim men imorgon har jag inga större förhoppningar om att kunna göra skillnad och siktar i första hand på att få lite bra träning avställd eller inte, trött lär jag bli.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar