lördag 29 juli 2017

Imorgon NM linje Randers Danmark



Nej jag ska inte sova i den men däremot drömma medaljdrömmar om när jag cyklar i den imorgon eftermiddag, helst solo först i mål. Läggdags nu efter en lång resa till Randers Danmark och ett incyklingsvarv av banans dryga 11 km i skymningen. För helvede! Va är ert lys! skrek en arg dansk i bil när jag bytte vägbana i mörkret tillbaka vid motellet. Inte bara Stockholmsbilister som kan bli ryta i mot cyklister:-)

Varvet är tufft 3 lite längre stigningar varje varv. Vacker miljö smala vägar och några knixiga svängar. Åkte hit med CRT killarna Stefarna Kuhl & Ljungberg samt Torbjörn De Jager i deras fina Cykloteket buss och sen färja GBG - Fredrikshavn gick smidigt hela resan.

Hämtad hemma i morse i sol sen blev det regn nästan hela vägen.
Ljungberg hade en svensk flagga med sig hoppas vi får med några medaljer i bilen hem som sällskap till flaggan.
Stefan Ljungberg a man of many talents. Han är inte bara en av Sveriges bästa spurtare och har dubbla SM guld i basket samt varit kontraktsförare i Supermotard Racingbike. Han kan också äta 22 minichokladkakor på 25 minuter innan en stor middag på färjan:-) Behövs lite energi i de 95 kg stenhårda kroppen.


Cykeln redo, eller sådär om jag ska vara ärlig.

Märkte tyvärr sent igår kväll när jag satte på Vision hjulen jag ska tävla med att 3-4 drev på kasettens lättaste växlar inte vill växla över utan rasslar och jag får ofta trycka en gång till på mitt Sram Etap och då hoppar den ner två steg istället. Uppåt går smärtfritt liksom de 4 tyngsta växlarna. Galet irriterande hur jag än skruvat på ställskruvar och tryckt på reglaget för att flytta ut bakväxeln så blir det ingen ordning på det. På incyklingen nu så känner jag att det kanske kan gå och lirka i passande växlar men jäkligt irriterande speciellt om det händer på igångdrag eller attacker eller hemska tanke i en spurt som jag var mest rädd för innan. Den är dock väldigt snabb utför så där lär bara de tyngre växlarna som fungerar vara aktuella. Hoppas hinna träffa på någon imorgon bitti / fm som kan Sram Red Etap bra. Det fungerade innan och fungerade på Zipp hjulet men helt olötsligt vill inte delar av kassetten växla. Alltid är det något. Det är ju förbannat irriterande och klantigt av mig att sätta mig i den här situationen. Men hoppas och tror det löser sig. Om inte kunde det ju varit värre. Det är ju bara en cykeltävling. Se på Laika! Henne skickade de ut i rymden..

Imorgon kör vi! Sweet dreams!

Edit 11.00 söndag. Start om två timmar det har spöregnat och åskat någon timme nu:-( prognosen säger dock uppklarnande och inte regn mellan 13-16 när vårt lopp går. Hoppas verkligen det torkar, inte pigg på att köra i regn. Fick glädjande tillslut också ordning på växlingsproblematiken. Stefan Kuhl hade en ny kassett med sig som Ljungberg satte på åt mig, sen fungerade det. Kanske lite skit som byggts upp mellan trissorna? Han skrattade åt min tekniska inkompetens när jag sa "byta kasett själv skojar du? Har jag aldrig haft i åtanke att ens ge mig på. Det skulle sluta i kaos..

Kaos ska dock inte loppet sluta i idag. You go now girl!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar