torsdag 20 juli 2017

Semesterbubblan

Jag vaknar upp vid halvnio tiden. Tittar på morgonnyheterna en kvart sen en lång frukost i solen på altanen innan jag så smått börjar förbereda mig på dagens cykelpass. Idag blev det ett "hem och vattna blommor pass" igen med sedvanlig detour över Sigtuna. 67 km i vardera riktning. Suveränt cykelväder idag och ÄNTLIGEN ett pass i svag vind. 

Efter 24 mil på två dagar med lite hårda inslag var planen lugn recovery idag så jag höll mig helt i lågpulsland både hem och tillbaka. Brukar ha svårt att klara det hela vägen men idag gjorde jag det och det var jäkligt skönt att bara cruisa fram med 115 puls i snitt ca 65% av max och ändå med hygglig fart. 13 mil och 4 timmars cykling för själen senare var jag tillbaka på Smidö. Ett bad på bryggan i solen. En tunnbrödrulle med korv o mos och en iskall Staropramen till TDF etappen där Barguil blev odödlig på hemmaplan med etappvinst och säkrande av bergatröjan.

Middag och kubbspel (vi vann förstås igen:-) solnedgång med te på bryggan. Bubblan är en trivsam plats just nu..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar